Emosi ku..... (~_~)

Ku mengeluh kesah lagi...
entah apa yang diresahkan...
entah apa yang membebankan kotak fikiran...
Ku letih, ku lelah....
Ku bagaikan orang hilang arah,
perilaku ku seperti kucing kehilangan anak
apa yang mengganggu emosiku...
adakah aku sunyi?
adakah aku rindu padanya?
adakah kerana perutku lapar? (hihihi)
.......Mungkin.......
Tapi ku tidak punya selera makan,
apatah lagi melelapkan mata melupakan segala duka yang menghimpit jiwa...

Kucuba mengawal emosiku...
Kucuba mengisi kebosanan yang teramat dengan ber'FB....

FB....ahhhh...BOSAN....
tengok movie.....main game.....buat kerja rumah...
.....TIBA-TIBA ....
Ku datangi oleh satu mesej..TERKEJUT teramat...
Huh?????
Bila masa pulak ni....Ya Allah...ah, malas nak fikir...
Tapi bila dapat tahu, Ya Allah kenapa buat begini....Ku tidak pernah meminta sekalipun berada dalam keadaan kesesakan, Kenapa? Kenapa? Kenapa? Ah, sudah!!! Asal emosi sangat ni, tenang....Tapi jawapan dia mengecewakan aku. Aku jadi sebak, sehingga manik jernih gugur dari kolam mata yang tidak mampu ku sekat. Aku ikhlas, tidak pernah mengharapkan balasan, aku senang bersahabat dengannya, kami mesra... Namun, aku malu....malu, bimbang disalah erti, persahabatan yang kuhulurkan niat suci ikhlas lillahi taalla...bukan kerana kedudukan, bukan kerana nilai wang ringgit....
Aku memahami niat ikhlasnya...semoga Allah merahmatinya....
Alhamdulillah..setelah beberapa ketika aku berjaya mengawal emosiku....ini kerana .... kerana apa ?? Apa ya?? hihihhhihi.....entah yang penting dah ok...
Bila difikirkan balik...apalah otak aku ni tak betul....suka bertindak melulu....ubah tu..tak bagus untuk masa depan.... Nanti nak atau dah kahwin susah...
.............Hahahahaha..............
sebagai hamba Allah...walau macam mana sesak pun dada, seksenya rasa hati, bimbangnya dipermainkan...kita harus berfikir dengan tenang dan waras di samping doa dan harapan kepada Allah yang Esa...pokok pangkalnya berbaliklah kepada agama....InsyaAllah selamat dunia akhirat..AMIN...


......dan aku menyerahkan urusanku kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Melihat akan hamba-hambaNya. Maka Allah memeliharanya dari kejahatan tipu daya mereka...... (surah Al-Mu'Minun 44-45)

Oh..Tuhan limpahkan kurniamu, kuatkanlah aku, lapangkanlah hatiku...hanya pada Kau yang satu tempat ku meminta dengan penuh pengharapan.... Ku yakin pada-Mu ALLAH... amin...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?