Kedatangan Sahabat lama

Sunshine group..itulah nama kumpulan kami semasa zaman sekolah dulu. Kami berenam. Terpisah beberapa tahun disebabkan ada di antara kami yang berpindah sekolah. Kini kami membawa haluan hidup masing-masing. Melanjutkan pelajaran ke peringkat IPTA. Kami terputus hubungan. Rindu untuk berkumpul bersama kembali.

Kedatangan sahabat saya sangat mengejutkan dan mengembirakan saya. Kedatangannya menghantar kad undangan perkahwinannya yang akan berlangsung pada pada 24 Disember ini. Alhamdulillah, jodohnya sampai awal. Bakal suaminya pun datang dari keturunan baik-baik.

Mengenang kembali kenangan perbualan dan keakraban kami, rasa tercuit hati ni. Mana tidaknya, masing-masing menyatakan hasrat untuk berkahwin lambat. Namun hanyaku seorang sahaja menjawab untuk kahwin awal, dan akan jadi paling awal. Masing-masing mengelak. Dalam gurauan saya membetah, " sapa yang cakap nak kawen awal tu, sekali dielah yang kawen dulu...tengoklah...!!" huhuhu....Masin juga mulut saya. Jangan saya yang kahwin paling lambat sudahlah... Allah itu Maha Tahu...

p/s: Tengah tengok cerita dongeng ni,  kepel iwel-iwel..Apa maksudnya ye???


Ulasan

  1. Pas usu..kau la lak angah..alang lambat ag..hahahaha

    BalasPadam
  2. perghh...silap2 cik alang lak yg dulu...abg ngah ni blayar la...huhu....blajar lu ye...jgn gsau wen gak t...huhuhu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?