Yes, beg baju dah siap kemas....

... Selamat kembali ....


                            
                                         Perpustakaan.
                                          Lubuk ilmu kami....

Kampus Melaka (KAG)
Setelah sebulan bercuti, kini tiba masanya kembali semula ke kolej. Duduk rumah lama-lama tak tahu nak buat apa dah. Takut nak keluarkan perkataan ni... Tapi itulah hakikatnya, agak BOSAN...!!! Kadang-kadang saja rasa macam ni... 

Hihi... Ditanya kawan ada buat fitness tak, dengan bangganya saya jawab...Mestilah!!! Fitness jari, apa lagi mengadap laptop ni ha... Bina sixpack lagi tu..bukan sixpack tp onepack..makan isi perut..Almaklumlah masakan di rumah berbeza dengan masakan kat kedai. Menikmati keseronokan di rumah. Itulah yang bestnye di rumah makan, tengok tv, tidur...Tapi ada lah juga pengisiannya. Tak adalah kosong, terbazir macam itu saja....

Tapi yang seronoknya sekarang, beg baju dah siap kemas. Bukab tak sabar tapi persediaan awal. Walaupun nak baliknya sabtu ni (19/11/2011). Dulu saya ni kerja suka bertangguh, tapi dah ada kesedaran ni, berubahla sikit. Takkanla masih ditakuk lama.

 Abah saya dulu selalu perli saya, "NAK BERAK BARU NAK KOREK LOBANG ...!!!" Minta maaflah bahasanya kasar sedikit tapi itulah perumpamaannya... Apa yang dimaksudkan ialah..contohnya saya ni esok pagi nak balik kolej, tapi malam ni baru nak kemas barang, jam tulah itu tak ada, ini tak ada...kiranya saat-saat akhirlah baru nak buat.. Hebat tak perumpamaan ni???

Jadi bagi mengelakkan dari kena macam tu dan mendatangkan marah pada abah, saya siapkanlah awal-awal... Menyenangkan hati ibu bapa tu kan menjadi kewajiban bagi anak-anak. Kerja siap, hati lapang jiwa pun tenang.....Senyum kan sentiasa terukir di wajah....


Kolej Siswi



p/s: Lapang fikiran...satu kerja dah selesai...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?