Duduk Antara Dua Sujud

TAHUKAH ANDA.....
Doa duduk antara Sujud yang kita selalu baca laju-laju..
tahukah maksudnya??

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

Sungguh Indah maksud yang terterdapat di sebalik doa ini, namun kita alpa dan membiarkannya ibarat angin lalu. Seolah-olah tiada maknanya. Bahkan ibarat berlakon dalam meminta. Mintalah kepada Allah dengan rasa rendah diri dan penuh pengharapan. InsyaAllah  pasti berlapang dada.
 Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain 
(Hadis riwayat Al-Qudhi)

Sebarkan. Mudah mudahan diberkati dan dikurniakan Pahala oleh Allah s.w.t
 InsyaAllah...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?