Berdoalah Setiap Masa


  "Barangsiapa yang ingin dikabulkan doanya oleh Allah ketika dalam keadaan duka, maka perbanyakkanlah berdoa sewaktu dalam kesenangan." (HR Abu Dawut)
Apakah debar ini...
Bagaikan ombak berdebur..

Mana lagi tempat yang tenteram....
Semuanya kusam, gelita...
Mana arah patut dituju..
Rasa tersepit...
Semua menghimpit..
Lelah, hilang arah...
Sambutlah tangan ini..
Tolonglah.. 
Saat ini, langkah kaki longlai,
Memandang langit llahi,
Baru sedar akan keperitan,
Mana kemasyuran, mana teman karib, mana kemewahan..  
Hilang sekelip mata... 
Lalai saat senang.. 
Kini aku dilalaikan juga oleh Penciptaku... 
Semua yang di mata, semua yang cinta, menjadi kebanggaan...
Hilang!!!...
Ya Allah..
Ampunkanlah hamba-Mu ini...
Aku tahu akan kealpaan aku....
Tolonglah aku, ampunilah aku...
Aku tidak kuat menghadapi semua ini...
Allah,
Terangilah aku dengan sinar rahmatmu..
Aku hina, berlumur noda, dosa mewarnaiku...
Aku bersimpuh, menadah, menongkah lagit...
Aku mohon ampunlah aku... 
 p/s: Keangkuhan membawa penderitaan di kemudia hari....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?