Kelebihan Amalan AYAT TUJUH

Ayat Tujuh terdiri daripada SurahAt-Taubah:51, Surah Yunus:107, Surah Hud: 6 & 56, Surah Al-Ankabut: 60, Surah Fatir:2 dan Surah az-Zummar. 

Ka'b bin al-Akhbar mengatakan bahwa dengan izin Allah swt pembaca ayat tujuh mendapatkan keselamatan daripada setiap bahaya dan musibah. 

Berkaitan ayat tujuh, benarkah amalan bacaan ayat tujuh ini diambil dalilnya daripada atsar Saidina Ali Abi Thalib, yang matannya: “Barangsiapa mengamalkan membaca (ayat tujuh) pagi dan petang, maka akan merasa aman sentosa daripada segala kebinasaan dan terpelihara daripada terperdaya musuh dan bala dengan izin Allah”.

Serta kata kata daripada Syeikh Mohd Yaacob, iaitu: “ Apabila ayat tujuh ini di baca siang sekali dan malam (sesudah sembahyang Maghrib dan Subuh) insyaAllah di mudahkan rezekinya, dipanjangkan umurnya, terpelihara dari gangguan jin, syaitan dan fitnah di kasihi para hamba Allah serta di mudahkan atau di kabulkan segala apa yang di cita-citakannya ”. 

“Barang siapa yangmewiridkan pada tiap-tiap selesai sembahyang fardhu, InsyaAllah akan di mudahkan baginya sakratulmaut kelak dan memperolehi pahala yang besar pula. Jika di bacakan ayat ini kepada orang yang sakit, maka InsyaAllah akan menenangkan dan menyembuhkannya dengan segera”.


 

  

 






 

  

Selamat mengamalkannya..mudah-mudahan sentiasa selamat daripada apa jua musibah yang mendatang...dan dipermudahkan segala urusan..^_^



Ulasan

  1. Bagus ni, ihwan akhwat disegenap dunia yang baca ayat 7 marilah kita tingkatkan amalannya.
    tapi saya mau bertanya kepada pembaca: Beda ga, ayat tujuh dengan tujuh ayat ? nah, Apa bedanya AYAT TUJUH DENGAN TUJUH AYAT.? Silahkan Anda jelaskan. Terima kasih

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AYAT LIMA Pendinding Diri

SABAR ITU INDAH

Percaya atau tidak, perbuatan geletek boleh membunuh?